Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A tíz hajadon példázata

2019.07.10

TÍZ HAJADON LÁNY PÉLDÁZATA
(1.rész)

Ebben a példázatban a LÁMPÁS és az OLAJ nagyon fontos jelkép/szimbólum.

A tíz közül öt vitt magával olajat, a másik öt viszont nem.Aztán amikor jött a vőlegény este, csak azok tudtak bemenni a mennyegzőbe, akiknél volt olaj.
Ezt a történetet fogjuk elemezni most, néhány melléktörténetet, igét felhasználva.
Mi lehet a lámpás?
Péld 6:23 Mert lámpás a parancsolat, és világosság a tanítás, és az élet útja a tanító feddés,
Máté 5:15 Lámpást sem azért gyújtanak, hogy a véka alá rejtsék, hanem hogy a lámpatartóra tegyék, és világítson mindenkinek a házban.
Tehát, a világossággal van összefüggésben, a világosság fiaival, akik az igazságot képviselik, terjesztik, bemutatják az életükben.
De, hogy ez a lámpás(Isten igazsága) tudjon világítani, kell az olaj is.

A kereszténységben másképp van magyarázva, tanítva, mert az mondják, hogy a lámpás az emberi test, az olaj pedig a szent szellem/lélek, így mindjárt a betöltekezés kerül a képbe.

De a probléma az, hogy a kereszténységen belül is egymásnak ellentmondó tanítások vannak, mert pl.Rodney Howard azt tanítja, hogy a bor a szent szellem.
Ezen kívül azt is olvashatjuk a kereszténységben, hogy ugye van azaz igerész, hogy "..élővíznek folyamai áradnak annak belsejéből." Ezt is szent szellemként tanítják, hogy a víz is a szentlélek/szellem.

Ezáltal, már a víz és a bor is a szent szellem/lélek jelképe,meg az olaj is.

DE, az írás ezt is leleplezi, hogy valami ezzel a magyarázattal nincs rendben!
1Ján 5:7 Mert hárman vannak, akik bizonyságot tesznek:

1Ján 5:8 a Lélek, a víz és a vér, és ez a három egy.
Ugyanis, akkor a Lélek a szent szellem, a víz is a szent szellem és a bor is(vér) is a szent szellem???
Vagy ha a hamísított, hozzátoldott változatot nézzük(régi Károli), hozzá rakták a 7-es vershez:

1Ján 5:7 Mert hárman vannak, akik bizonyságot tesznek a mennyben, az Atya, az Ige és a Szent Lélek: és ez a három egy.
Ha összevetjük a 8-as verssel, akkor igen csak gondolkodnunk kell, hogy melyik, melyik? Itt látszik az ellentmondás
Az eredetiben csak annyi van, hogy három van ami bizonyságot tesz: Lélek, Víz és a Vér.

Ugye a láthatatlan Isten, az Ő természete(Lélek) , a Víz(az Ő beszéde), a Vér(Megváltó áldozata, élete).

Ez a három olyan tanúbizonyság, ami megtörtént a Földön, és ami jelenleg is itt van, ami bizonyítja, hogy az Isten létezik és megtörtént a megváltás.
Aztán, említhetjük a Lukács 10-ben leírt irgalmas samáriai ember történetét, aki megszánta a félholtra vert embert, és olajat és bort öntött a sebeire.

Akkor itt is szent szellemet és szent szellemet öntött a sebeire???
A bor az fertőtleníti a sebet, az olaj pedig felgyorsítja a seb gyógyulását.

De, ha képes beszédben gondolkodunk, akkor a Krisztus volt a Megváltó, az ő beszédét kell követnünk, és az ő áldozata akkor lesz érvényes az életünkben, ha őt követjük és az Isten természetében élünk.

Így allegórikusan is meggyógyította alelkét a fizikai teste mellett.
Amikor a Megváltó kiküldte a tanítványait és mondta, hogy betegeket gyógyítsatok, halottakat támasszatok, ördögöket űzzetek.

Itt is arról volt szó, hogy a betegek, halottak azok az emberek akik Isten nélkül élnek, nem ismerik az igazságot, bűnökben élnek, nins rajtuk az Isten kegyelme, ezért meg kell őket gyógyítani allegórikusan értve.

Azért, hogy bekerüljenek az Isten kegyelme alá és élővé váljanak, feltámadjanak és ne legyenek többé betegek.
Az, hogy samáriai, samaritánus ember van megnevezve, hogy ő volt a jó, aki segítséget nyújtott, ez sem véletlen, a samaritánusok több helyen megjelennek az írásban, samariai asszony, tíz leprásközül csak egy jön vissza hálát adni az Istennek.

A samariai nép egy kevert nép volt a zsidók között.Asszír király betelepített különböző pogány népeket, ezért tulajdonképpen pogány emberek voltak.
Ezek a történetek is utalnak arra, hogy Isten nem csak a zsidókon keresztül fogja behozni az embereket a kegyelemnek a bárkájába, hanem a pogányokon keresztül is, ők is ugyanúgy fognak szolgálni az Istennek, nem csak az Izraeliták.

Jel 6:6 És a négy élőlény között egy hangot hallottam, amely ezt mondta: Egy mérce búza egy dénár, és három mérce árpa egy dénár, de az olajat és a bort ne bántsd.

Itt arról van szó, hogy nagyon nagy nyomorúság, káosz lesz a Földön, nehezen lehet hozzájutni az élelmiszerekhez, nagy éhínség lesz, de akik az Isten igazságaiban élnek, Megváltó beszédeit megtartják, a Megváltó a példaképük(bort isszák) és az Isten természetében élnek(olajban), azokat az Isten megtartja a nagynyomorúságban.
Tehát visszatérve a tíz hajadonra, ismerték az Isten igazságait, megvolt a lámpás, de ötnek nem volt olaja, míg a másik ötnek volt olaja.

Ugye az olaj az Isten természetét, az abban való élést jelképezi.

Az öt, akinel volt olaj, meg tudták gyújtani a lámpást és a világosság fiaivá váltak.
(folytatás hamarosan)

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.